
Україна Online: Новини | Політика

Телеграмна служба новин - Україна

Резидент

Мир сегодня с "Юрий Подоляка"

Труха⚡️Україна

Николаевский Ванёк

Лачен пише

Реальний Київ | Украина

Реальна Війна

Україна Online: Новини | Політика

Телеграмна служба новин - Україна

Резидент

Мир сегодня с "Юрий Подоляка"

Труха⚡️Україна

Николаевский Ванёк

Лачен пише

Реальний Київ | Украина

Реальна Війна

Україна Online: Новини | Політика

Телеграмна служба новин - Україна

Резидент

خبرانهها(مهدی محمودیان)
👈🏻 کانال توسط ادمین اداره میشود👉🏻
برای روزی میجنگم که دیگر برای زندگی کردن نیازی به جنگیدن نباشد.
جمهوریخواه و کنشگر حقوق بشر.
twitter.com/MahmoudianMe?s=09
https://www.instagram.com/mahmoudian.me?
igsh=b2cwen
برای روزی میجنگم که دیگر برای زندگی کردن نیازی به جنگیدن نباشد.
جمهوریخواه و کنشگر حقوق بشر.
twitter.com/MahmoudianMe?s=09
https://www.instagram.com/mahmoudian.me?
igsh=b2cwen
TGlist рейтингі
0
0
ТүріҚоғамдық
Растау
РасталмағанСенімділік
СенімсізОрналасқан жері
ТілБасқа
Канал құрылған күніГруд 31, 2020
TGlist-ке қосылған күні
Груд 06, 2024Қосылған топ
خبرانهها(مهدی محمودیان) گفتگو
3
Рекордтар
19.04.202523:59
1.2KЖазылушылар12.03.202523:59
400Дәйексөз индексі15.03.202501:09
3.9K1 жазбаның қамтуы16.03.202510:14
3.9KЖарнамалық жазбаның қамтуы20.03.202523:59
22.97%ER14.03.202519:18
438.62%ERR17.04.202509:45
🔷 شیر پیر خستگیناپذیر؛
درباره ابوالفضل قدیانی
سیدمصطفی تاجزاده
🔹معرفی یکی از همبندیان این بار اختصاص دارد به استبدادستیزی نستوه که اسم او در تاریخ جنبشهای آزادیخواهانه ملت ایران به یاد خواهد ماند؛ ابوالفضل قدیانی.
🔹شیر پیر خستگیناپذیری که دو بار در رژیم گذشته در سالهای ۱۳۵۱ و ۱۳۵۵ به بند کشیده شد. بار دوم ابتدا به حبس ابد و سپس در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال زندان محکوم گردید.
🔹در دوران آقای خامنهای نیز به جرم مخالفت صریح با رویکرد فقرگستر، فسادپرور و سرکوبگر رهبر دو بار دیگر در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۴۰۳ به زندان افتاد. او تاکنون نزدیک به ۱۰ سال از عمر شریف خود را در زندان سپری کرده است.
عبرتآموز اینکه پزشکی قانونی چندبار حکم به عدم تحمل کیفر آقای قدیانی داده است، اما دمودستگاه ولایت فقیهی، از رهبر تا مقامات قضایی و بازجوها، بی توجه به ضوابط قانونی، او را همچنان در حبس نگه داشتهاند. آنان نه به عواقب قانونشکنی خود درباره مبارزی ۸۰ ساله میاندیشند و نه میفهمند که غلوزنجیر قادر به ساکت و منفعلکردن قدیانی نیست و او با جسم رنجور، اما عزم استوارش لحظهای از روشنگری و افشای ظلم غافل نمیشود و در زندان و بیرون آن چونان شمع بر پیرامونش نور میافکند.
🔹قدیانی چنان خوشروحیه است که هر وقت عزیزی با اشاره به سن و بیماریهای او بر تصمیم نابخردانه حاکمیت تاسف میخورد، به شوخی میگوید من هنوز عضو شاخه جوانان سازمان مجاهدین انقلاب هستم! و به راستی که هنوز شور شباب را دارد و همچون یک جوان آرمانخواه، پای استقلال و آزادی، دموکراسی و حق حاکمیت ملت، یکپارچگی ملی و سرزمینی ایران ایستاده است.
🔹در زندان رژیم سابق آقایان بهزاد نبوی و قدیانی به اتفاق تعداد دیگری از زندانیان سیاسی مانند آقایان محمد سلاقی و صادق نوروزی «امت واحده» را تشکیل دادند که یکی از گروههای تشکیلدهنده سازمان مجاهدین اسلامی شد.
🔹من در روند تاسیس سازمان مزبور در همان سال اول انقلاب توفیق آشنایی و همکاری با قدیانی عزیز را پیدا کردم و به رغم برخی اختلاف نظرها به دوستی با وی افتخار میکنم و قدرشناس وجود نازنینش هستم.
🔹آقای قدیانی تا سال ۱۳۸۸ در چارچوب همین نظام سیاستورزی میکرد، اگرچه انتقادهای جدی به قانون اساسی آن داشت. اما پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ که من آن را «کودتای انتخاباتی» میخوانم و او به تقلب گسترده در آن بارو دارد، جمهوری اسلامی را اصلاحناپذیر خواند و لبه تیز انتقادهای خود را متوجه آقای خامنهای کرد به باور او رهبر مسبب مشکلات اصلی کشور و مانع بزرگ بهبود اوضاع است. بر همین اساس استعفا یا برکناری او را اولین گام در جهت بهسامانآوردن امور میخواند.
🔹به اعتقاد آقای قدیانی که من هم با او همعقیدهام، حکومت دینی پروژهای محکوم به شکست است که هم اسلام را بدنام میکند و هم سیاست را از معنای خود تهی میسازد و به دین و دنیای مردم لطمه میزند.
مدل مطلوب او یک جمهوری دموکراتیک سکولار است و با هر نوع استبداد چه دینی و چه سکولار و سلطنتی مرزبندی دارد و دموکراسی را علاج دردهای ایران میداند.
🔹ابوالفضل قدیانی نماد یک مخالف شریف است. شخصیتی پایبند به اصول اخلاقی، با یک زندگی ساده، پاک و بی هیچ حرفوحدیثی و با همسری همراه، فداکار و صبور. سرکار خانم زهرا رحیمی، که مثل خود او در رژیم پیشین زندان کشید، و با سه پسر یکی بهتر از دیگری.
🔹قدیانی نه با بیگانگان سر و سری دارد و نه اساسا به دخالتهای دولتهای بزرگ دل بسته است. خشونت را نمیپسندد و برای خود هیچ نمیخواهد. برای استقامت جانانه مهندس موسوی ارزش ویژه قائل است و از دیگر محصوران عزیز، آقای کروبی و خانم رهنورد به نیکی یاد میکند.
🔹قدیانی گرامی جز آبادی و سربلندی ایران و آزادی و رفاه ایرانیان خواستی ندارد. به راستی چرا باید چنین شخص خدوم، وارسته، فهیم، شجاع، صادق و خوشنامی که عمری به راستی و پرهیزگاری سپری کرده است، در کهنسالی و با بیماریهای متعدد در زندان به سر برد؟
حاکمیت از حبس غیرقانونی او تاکنون چه نتیجهای گرفته است، جز آنکه ترس و بیمنطقی خود را بیشتر به نمایش بگذارد، در افکار عمومی منزویتر شود، بر نفوذ کلام قدیانی بیافزاید و نامش را بلندآوازهتر کند؟
زندان اوین
۲۸ فروردین ۱۴۰۴
@MahmoudianMeh
درباره ابوالفضل قدیانی
سیدمصطفی تاجزاده
🔹معرفی یکی از همبندیان این بار اختصاص دارد به استبدادستیزی نستوه که اسم او در تاریخ جنبشهای آزادیخواهانه ملت ایران به یاد خواهد ماند؛ ابوالفضل قدیانی.
🔹شیر پیر خستگیناپذیری که دو بار در رژیم گذشته در سالهای ۱۳۵۱ و ۱۳۵۵ به بند کشیده شد. بار دوم ابتدا به حبس ابد و سپس در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال زندان محکوم گردید.
🔹در دوران آقای خامنهای نیز به جرم مخالفت صریح با رویکرد فقرگستر، فسادپرور و سرکوبگر رهبر دو بار دیگر در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۴۰۳ به زندان افتاد. او تاکنون نزدیک به ۱۰ سال از عمر شریف خود را در زندان سپری کرده است.
عبرتآموز اینکه پزشکی قانونی چندبار حکم به عدم تحمل کیفر آقای قدیانی داده است، اما دمودستگاه ولایت فقیهی، از رهبر تا مقامات قضایی و بازجوها، بی توجه به ضوابط قانونی، او را همچنان در حبس نگه داشتهاند. آنان نه به عواقب قانونشکنی خود درباره مبارزی ۸۰ ساله میاندیشند و نه میفهمند که غلوزنجیر قادر به ساکت و منفعلکردن قدیانی نیست و او با جسم رنجور، اما عزم استوارش لحظهای از روشنگری و افشای ظلم غافل نمیشود و در زندان و بیرون آن چونان شمع بر پیرامونش نور میافکند.
🔹قدیانی چنان خوشروحیه است که هر وقت عزیزی با اشاره به سن و بیماریهای او بر تصمیم نابخردانه حاکمیت تاسف میخورد، به شوخی میگوید من هنوز عضو شاخه جوانان سازمان مجاهدین انقلاب هستم! و به راستی که هنوز شور شباب را دارد و همچون یک جوان آرمانخواه، پای استقلال و آزادی، دموکراسی و حق حاکمیت ملت، یکپارچگی ملی و سرزمینی ایران ایستاده است.
🔹در زندان رژیم سابق آقایان بهزاد نبوی و قدیانی به اتفاق تعداد دیگری از زندانیان سیاسی مانند آقایان محمد سلاقی و صادق نوروزی «امت واحده» را تشکیل دادند که یکی از گروههای تشکیلدهنده سازمان مجاهدین اسلامی شد.
🔹من در روند تاسیس سازمان مزبور در همان سال اول انقلاب توفیق آشنایی و همکاری با قدیانی عزیز را پیدا کردم و به رغم برخی اختلاف نظرها به دوستی با وی افتخار میکنم و قدرشناس وجود نازنینش هستم.
🔹آقای قدیانی تا سال ۱۳۸۸ در چارچوب همین نظام سیاستورزی میکرد، اگرچه انتقادهای جدی به قانون اساسی آن داشت. اما پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ که من آن را «کودتای انتخاباتی» میخوانم و او به تقلب گسترده در آن بارو دارد، جمهوری اسلامی را اصلاحناپذیر خواند و لبه تیز انتقادهای خود را متوجه آقای خامنهای کرد به باور او رهبر مسبب مشکلات اصلی کشور و مانع بزرگ بهبود اوضاع است. بر همین اساس استعفا یا برکناری او را اولین گام در جهت بهسامانآوردن امور میخواند.
🔹به اعتقاد آقای قدیانی که من هم با او همعقیدهام، حکومت دینی پروژهای محکوم به شکست است که هم اسلام را بدنام میکند و هم سیاست را از معنای خود تهی میسازد و به دین و دنیای مردم لطمه میزند.
مدل مطلوب او یک جمهوری دموکراتیک سکولار است و با هر نوع استبداد چه دینی و چه سکولار و سلطنتی مرزبندی دارد و دموکراسی را علاج دردهای ایران میداند.
🔹ابوالفضل قدیانی نماد یک مخالف شریف است. شخصیتی پایبند به اصول اخلاقی، با یک زندگی ساده، پاک و بی هیچ حرفوحدیثی و با همسری همراه، فداکار و صبور. سرکار خانم زهرا رحیمی، که مثل خود او در رژیم پیشین زندان کشید، و با سه پسر یکی بهتر از دیگری.
🔹قدیانی نه با بیگانگان سر و سری دارد و نه اساسا به دخالتهای دولتهای بزرگ دل بسته است. خشونت را نمیپسندد و برای خود هیچ نمیخواهد. برای استقامت جانانه مهندس موسوی ارزش ویژه قائل است و از دیگر محصوران عزیز، آقای کروبی و خانم رهنورد به نیکی یاد میکند.
🔹قدیانی گرامی جز آبادی و سربلندی ایران و آزادی و رفاه ایرانیان خواستی ندارد. به راستی چرا باید چنین شخص خدوم، وارسته، فهیم، شجاع، صادق و خوشنامی که عمری به راستی و پرهیزگاری سپری کرده است، در کهنسالی و با بیماریهای متعدد در زندان به سر برد؟
حاکمیت از حبس غیرقانونی او تاکنون چه نتیجهای گرفته است، جز آنکه ترس و بیمنطقی خود را بیشتر به نمایش بگذارد، در افکار عمومی منزویتر شود، بر نفوذ کلام قدیانی بیافزاید و نامش را بلندآوازهتر کند؟
زندان اوین
۲۸ فروردین ۱۴۰۴
@MahmoudianMeh
14.04.202517:57
🔷بیشرمی و رذالتی دیگر
✍🏻 ابوالفضل قدیانی٭
🔹چند روز پیش مطلع شدم که ماموران شکنجهگر علی خامنهای خودکامهی قدرتپرست و جنایتپیشهی ایران به در خانهی سرکار خانم الوندی، مادر گرامی مهدی محمودیان رفته و در غیاب این بانوی شجاع، عروسش (همسر برادر مهدی محمودیان) که در دوران بارداری به سر میبرد را مورد بازجویی قرار دادهاند که: درآمد مهدی از کجاست و چگونه هزینهی زندگیش را تامین میکند و از این قبیل اباطیل و مزخرفات.
ایشان که هرگز انتظار چنین رذالت و بیشرمی را نداشته گرفتار تنش و ترس شده که قطعا سلامت او را با توجه به وضعیتی که دارد به خطر انداخته است.
🔹مستبد تبهکار و غارتگر ایران علی خامنهای و اعوان و انصار تبهکار و شرورش خوب میدانند که زندگی مهدی محمودیان عزیز که هم اکنون در زندان به سر میبرد بر خلاف زندگی سراسر آلودهی خودشان شفاف و روشن است.
🔹عجیب این است که سیاهاندیشان غارتگر مدعی روشنایی میشوند. آنها میخواهند با این ترفندهای رذیلانهی رسوا مهدی را ساکت و منفعل کنند که شاید زبان در کام بگیرد و دست از مبارزه با استبداد تاراجگر علی خامنهای بردارد.
🔹در گذشته مکرر این را آزمودهاند و نتیجهی معکوس گرفتهاند اما هنوز دست از تلاش مذبوحانه برنداشتهاند به مصداق "الغريقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش" به هر خار و خاشاکی چنگ میزنند که شاید از غرق شدن در منجلاب استبداد نجات پیدا کنند اما راه نجاتی نخواهند یافت.
🔹البته این اقدامات شرارتبار حکومت ستمپیشه، مهدی محمودیانِ شجاع را در مبارزه با استبداد و مستبد امروز ایران علی خامنهای محکمتر و مصممتر خواهد کرد و این راه پر سنگلاخ را راسختر خواهد پیمود.
🔹خودکامهی قدرت پرست و اعوان و انصارش از مهدی کینهی دیرینهای به دل دارند. آنها میدانند که وی چه نقش مهمی در افشای جنایات هولناک آنان در زندان کهریزک ایفا کرد که موجب افشای بیش از پیش ماهیت آنان و نظام فاسد جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی ایران و افکار عمومی جهان شد. این موضوع و مبارزهی مستمرش با استبداد سبب شده هر فرصتی را برای آزار و اذیت او غنیمت شمارند اما دستاوردی جز حقارت و رسوایی نداشتهاند.
🔹در هر حال در این اقدام ضد انسانی، غیرقانونی و ضد اخلاقی دستگاههای امنیتی و دستگاه قضایی مقصرند و مسئول و باید پاسخگو باشند. اما مقصر و مسئول اصلی علی خامنهای، جبار قدرتپرست ایران است که باید پاسخگو باشد چرا که تمامی این اعمال شنیع و شرارتبار به خاطر حفظ حکومت نامشروع، غیرقانونی و غاصبانهی اوست که در حق مردم تحت ستم ایران اعمال میشود.
🔹چارهی این ستمگریها و شرارتها برکناری علی خامنهای از این قدرت شیطانی و سقوط نظام فاسد و مفسد جمهوری اسلامی است که دیر یا زود رخ خواهد داد. امیدوارم که چندان دیر نپاید.
بند ۴ زندان اوین
۱۴۰۴/۰۱/۲۴
@MahmoudianMeh
✍🏻 ابوالفضل قدیانی٭
🔹چند روز پیش مطلع شدم که ماموران شکنجهگر علی خامنهای خودکامهی قدرتپرست و جنایتپیشهی ایران به در خانهی سرکار خانم الوندی، مادر گرامی مهدی محمودیان رفته و در غیاب این بانوی شجاع، عروسش (همسر برادر مهدی محمودیان) که در دوران بارداری به سر میبرد را مورد بازجویی قرار دادهاند که: درآمد مهدی از کجاست و چگونه هزینهی زندگیش را تامین میکند و از این قبیل اباطیل و مزخرفات.
ایشان که هرگز انتظار چنین رذالت و بیشرمی را نداشته گرفتار تنش و ترس شده که قطعا سلامت او را با توجه به وضعیتی که دارد به خطر انداخته است.
🔹مستبد تبهکار و غارتگر ایران علی خامنهای و اعوان و انصار تبهکار و شرورش خوب میدانند که زندگی مهدی محمودیان عزیز که هم اکنون در زندان به سر میبرد بر خلاف زندگی سراسر آلودهی خودشان شفاف و روشن است.
🔹عجیب این است که سیاهاندیشان غارتگر مدعی روشنایی میشوند. آنها میخواهند با این ترفندهای رذیلانهی رسوا مهدی را ساکت و منفعل کنند که شاید زبان در کام بگیرد و دست از مبارزه با استبداد تاراجگر علی خامنهای بردارد.
🔹در گذشته مکرر این را آزمودهاند و نتیجهی معکوس گرفتهاند اما هنوز دست از تلاش مذبوحانه برنداشتهاند به مصداق "الغريقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش" به هر خار و خاشاکی چنگ میزنند که شاید از غرق شدن در منجلاب استبداد نجات پیدا کنند اما راه نجاتی نخواهند یافت.
🔹البته این اقدامات شرارتبار حکومت ستمپیشه، مهدی محمودیانِ شجاع را در مبارزه با استبداد و مستبد امروز ایران علی خامنهای محکمتر و مصممتر خواهد کرد و این راه پر سنگلاخ را راسختر خواهد پیمود.
🔹خودکامهی قدرت پرست و اعوان و انصارش از مهدی کینهی دیرینهای به دل دارند. آنها میدانند که وی چه نقش مهمی در افشای جنایات هولناک آنان در زندان کهریزک ایفا کرد که موجب افشای بیش از پیش ماهیت آنان و نظام فاسد جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی ایران و افکار عمومی جهان شد. این موضوع و مبارزهی مستمرش با استبداد سبب شده هر فرصتی را برای آزار و اذیت او غنیمت شمارند اما دستاوردی جز حقارت و رسوایی نداشتهاند.
🔹در هر حال در این اقدام ضد انسانی، غیرقانونی و ضد اخلاقی دستگاههای امنیتی و دستگاه قضایی مقصرند و مسئول و باید پاسخگو باشند. اما مقصر و مسئول اصلی علی خامنهای، جبار قدرتپرست ایران است که باید پاسخگو باشد چرا که تمامی این اعمال شنیع و شرارتبار به خاطر حفظ حکومت نامشروع، غیرقانونی و غاصبانهی اوست که در حق مردم تحت ستم ایران اعمال میشود.
🔹چارهی این ستمگریها و شرارتها برکناری علی خامنهای از این قدرت شیطانی و سقوط نظام فاسد و مفسد جمهوری اسلامی است که دیر یا زود رخ خواهد داد. امیدوارم که چندان دیر نپاید.
بند ۴ زندان اوین
۱۴۰۴/۰۱/۲۴
@MahmoudianMeh


16.04.202512:41
🔷 حکم حبس سعید مدنی از هشت سال به چهار سال تقلیل یافت ولی او همچنان بر خلاف قانون در زندان دماوند است.
@MahmoudianMeh
@MahmoudianMeh


29.03.202508:44
🔷 سقوط خودکامه؛
چه پیش برود چه پس!
✍️ ابوالفضل قدیانی
🔹پس از خیمه شب بازی انتخابات تیرماه ۱۴۰۳ که علی خامنهای خودکامه قدرتپرست ایران سناریوی آن را دیکته کرده بود جماعت صندوقمحور هم اجرای این سناریو را عهدهدار شدند و جهد بلیغی به کار بردند که با انواع و اقسام تحلیلبافیها و ایجاد هراس کاذب در بین ملت از رقیب پزشکیان، شاید بتوانند مردم را مجاب کنند و به پای صندوقهای رأی بیاورند و این انتخابات نمایشی فرمایشی را به افکار عمومی ایران و جهان بفروشند و سرخوش از این پیروزی شادی کنند و شکست تحریم ملی را نظارهگر باشند؛ اما مردم با پاسخ قاطع تحریم اعلام کردند که فریب خیمه شب بازی انتصابات نمایشی فرمایشی را نمیخورند.
🔹روشن است که در بنیاد این مدعا چه مکر سرد و رسوائی نهفته است. انگار بازیچهای در دست علی خامنهای مکار، صاحب اختیار اولین و آخرین است که این چنین معرکهای از"لولو" را بر پا کرده بودند...
ابوالفضل قدیانی
هشتم فروردین ۱۴۰۴
بند ۴ زندان اوین
📎متن کامل
@MahmoudianMehdi
چه پیش برود چه پس!
✍️ ابوالفضل قدیانی
🔹پس از خیمه شب بازی انتخابات تیرماه ۱۴۰۳ که علی خامنهای خودکامه قدرتپرست ایران سناریوی آن را دیکته کرده بود جماعت صندوقمحور هم اجرای این سناریو را عهدهدار شدند و جهد بلیغی به کار بردند که با انواع و اقسام تحلیلبافیها و ایجاد هراس کاذب در بین ملت از رقیب پزشکیان، شاید بتوانند مردم را مجاب کنند و به پای صندوقهای رأی بیاورند و این انتخابات نمایشی فرمایشی را به افکار عمومی ایران و جهان بفروشند و سرخوش از این پیروزی شادی کنند و شکست تحریم ملی را نظارهگر باشند؛ اما مردم با پاسخ قاطع تحریم اعلام کردند که فریب خیمه شب بازی انتصابات نمایشی فرمایشی را نمیخورند.
🔹روشن است که در بنیاد این مدعا چه مکر سرد و رسوائی نهفته است. انگار بازیچهای در دست علی خامنهای مکار، صاحب اختیار اولین و آخرین است که این چنین معرکهای از"لولو" را بر پا کرده بودند...
ابوالفضل قدیانی
هشتم فروردین ۱۴۰۴
بند ۴ زندان اوین
📎متن کامل
@MahmoudianMehdi


25.03.202510:12
🔷 به امید ایران آزاد و روزی که هیچ روزنامهنگاری در ایران، تحت آزار و تعقیب قضایی قرار نگیرد.
@MahmoudianMehdi
@MahmoudianMehdi
Қайта жіберілді:
استودیو پات

27.03.202516:04
🔴 شخص دوم مملکتی در کار نیست؛ فقط یک نفر اول هست
🔺ما به ظاهر نهاد ریاست جمهوری داریم، فرض بر این است که بعد از رهبر در قانون اساسی، رئیسجمهور شخص دوم مملکت است. اما شخص دومی در کار نیست و ما این مساله را نمیخواهیم بپذیریم. اصلا قدرت واقعی دیگر در نهاد ریاست جمهوری نیست. زمان محمدرضا شاه هم به نخست وزیرمیگفتند نخست وزیر یا نفر دوم، محمودرضا شاه میگفت نفر دومی وجود ندارد. فقط یک نفر اول هست
🔺 روزنهگشاها نمیخواهند توجه کنند که به ما میگویند از بین آقای پزشکیان یا آقای جلیلی که همگی مطیعان رهبر، آقای خامنهای هستند، به گفته رادیکال، نوکران رهبر هستند، یک کدام را انتخاب کنید. البته من خیلی هم اعتقاد ندارم که ما این حق را داشتیم که یکی از بین دو یا چهار نفر را انتخاب کنیم.
🔺آقای لاریجانی رئیس صدا و سیما بود، یعنی خیلی بالاتر از رئیسجمهور، بعد رئیس مجلس بود، در جریان آقای مهندس موسوی و واقعه سال ۱۳۸۸ کفن پوشید، ولی در انتخابات ۱۴۰۰ به راحتی رد صلاحیت شد و آقای خامنهای هم به دلایل سیاسی گفت که در حق ایشان جفا شد، سه سال بعد انتخابات بعدی آمد و دیدیم که این جفا ادامه دارد.
🔺آدمها سیستماتیک حذف میشوند و سیستماتیک هم وارد صحنه میشوند…
🎙️ گفتوگوی #مهدی_محمودیان با حاتم قادری
✅برنامه #سهراه_جمهوری
❎#استودیو_پات
🔗فیلم کامل را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
@studio_patt
🔺ما به ظاهر نهاد ریاست جمهوری داریم، فرض بر این است که بعد از رهبر در قانون اساسی، رئیسجمهور شخص دوم مملکت است. اما شخص دومی در کار نیست و ما این مساله را نمیخواهیم بپذیریم. اصلا قدرت واقعی دیگر در نهاد ریاست جمهوری نیست. زمان محمدرضا شاه هم به نخست وزیرمیگفتند نخست وزیر یا نفر دوم، محمودرضا شاه میگفت نفر دومی وجود ندارد. فقط یک نفر اول هست
🔺 روزنهگشاها نمیخواهند توجه کنند که به ما میگویند از بین آقای پزشکیان یا آقای جلیلی که همگی مطیعان رهبر، آقای خامنهای هستند، به گفته رادیکال، نوکران رهبر هستند، یک کدام را انتخاب کنید. البته من خیلی هم اعتقاد ندارم که ما این حق را داشتیم که یکی از بین دو یا چهار نفر را انتخاب کنیم.
🔺آقای لاریجانی رئیس صدا و سیما بود، یعنی خیلی بالاتر از رئیسجمهور، بعد رئیس مجلس بود، در جریان آقای مهندس موسوی و واقعه سال ۱۳۸۸ کفن پوشید، ولی در انتخابات ۱۴۰۰ به راحتی رد صلاحیت شد و آقای خامنهای هم به دلایل سیاسی گفت که در حق ایشان جفا شد، سه سال بعد انتخابات بعدی آمد و دیدیم که این جفا ادامه دارد.
🔺آدمها سیستماتیک حذف میشوند و سیستماتیک هم وارد صحنه میشوند…
🎙️ گفتوگوی #مهدی_محمودیان با حاتم قادری
✅برنامه #سهراه_جمهوری
❎#استودیو_پات
🔗فیلم کامل را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
@studio_patt


04.04.202509:13
🔷 عبدالله مومنی در شبکه ایکس:
🔹 #ضیا_نبوی، فعال دانشجویی سابق با سابقه نزدیک به یک دهه در زندان، بیشتر دوران جوانی خود را در حبس گذرانده است. ضیاء که در سالهای گذشته تجربه زندان طولانی مدت را دارد.
با توجه به اتمام حکم یکسال ایشان در اعتراض به مسمومیت شیمیایی مدارس،حالا با خبر تمدید یکسال دیگر حکم زندان بخاطر اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 176 نفر از هموطنان روبرو شده است،
🔹این حکم به وضوح نماد ظلم و اراده سرکوب گرایانه ای است که فعالان مدنی را نشانه گرفته است. استمرار چنین حکمی برای ضیاء نه تنها نقض آشکار حقوق بشر است، بلکه ابزاری برای فشار مضاعف و تداوم رفتارهای غیرانسانی بر زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی در ایران است.
با این حال بخش های عمده و دغدغه مند جامعه و دانشگاهیان همچنان در کنار #ضیا_نبوی و همه مظلومان و قربانیان اراده های امنیتی و قضایی ایستاده است و خواهان آزادی او و تمامی زندانیان سیاسی است.
@MahmoudianMeh
🔹 #ضیا_نبوی، فعال دانشجویی سابق با سابقه نزدیک به یک دهه در زندان، بیشتر دوران جوانی خود را در حبس گذرانده است. ضیاء که در سالهای گذشته تجربه زندان طولانی مدت را دارد.
با توجه به اتمام حکم یکسال ایشان در اعتراض به مسمومیت شیمیایی مدارس،حالا با خبر تمدید یکسال دیگر حکم زندان بخاطر اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 176 نفر از هموطنان روبرو شده است،
🔹این حکم به وضوح نماد ظلم و اراده سرکوب گرایانه ای است که فعالان مدنی را نشانه گرفته است. استمرار چنین حکمی برای ضیاء نه تنها نقض آشکار حقوق بشر است، بلکه ابزاری برای فشار مضاعف و تداوم رفتارهای غیرانسانی بر زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی در ایران است.
با این حال بخش های عمده و دغدغه مند جامعه و دانشگاهیان همچنان در کنار #ضیا_نبوی و همه مظلومان و قربانیان اراده های امنیتی و قضایی ایستاده است و خواهان آزادی او و تمامی زندانیان سیاسی است.
@MahmoudianMeh
Қайта жіберілді:
استودیو پات

13.04.202518:20
🔴 آقای خامنهای پس از فوت آقای خمینی، بهدنبال «رهبری شورایی» بود
❌ حسن لاهوتی و وحید لاهوتی، هر دو به دستور لاجوردی به قتل رسیدند
🔺وحید (وحید لاهوتی، برادر همسر فائزه هاشمی) قبل از انقلاب به مدت ۵ سال در زندان و در کنار مسعود رجوی بود. به همین واسطه با مسعود رجوی دوست بود و علاقه بین آنها، به واسطه این ارتباط در زندان بود، ارتباط تشکیلاتی نبود.
🔺وحید به اتهام ارتباط با سازمان دستگیر شد، البته اتهامی که نبود، چون دادگاهی تشکیل نشد و کل ماجرای دستگیری تا کشته شدن، ۲ روز طول کشید. ۲ روز بعد از وحید هم آقای لاهوتی ( پدر همسر فائزه هاشمی) دستگیر شد و ساعت ۹ همان شب هم فوت کرد. و فردای آن شب خبر فوت وحید را هم شنیدیم.
🔺ما معتقدیم که حسن لاهوتی و وحید لاهوتی، هر دو به دستور لاجوردی دستگیر و به قتل رسیدهاند.
🔺پزشکی قانونی در مورد فوت آقای حسن لاهوتی نامه داد که ایشان با سم استریکنین فوت کردند. و البته در سالهای اخیر شنیدیم که آقای شیخ الاسلام، وزیر بهداشت زمان شاه، گفته بود که زمان کشته شدن آقای لاهوتی من حضور داشتم، یک آقایی آمد، یک چیزی را داخل لیوان بهم زد و داد آقای لاهوتی خورد و فوت کرد. البته گفته بودند این روایت را پس از مرگ ایشان نقل کنند.
🔺یکی دیگر از شنیدههای ما این بود که یکی از معاونین لاجوردی نقل کرده بود که لاجوردی گفته بود باید این دو را سریع بکشیم، قبل از آنکه تلفنها شروع بشود و آنها را آزاد کنند.
🔺تصوری که در جامعه وجود دارد، مبنی بر اینکه بابا( اکبر هاشمی رفسنجانی) تعیین کنندهترین فرد سیاسی در کشور بود، اشتباه است و نمیدانم این تصور عامه از کجا آمده است.
🔺آقای خمینی که فوت کرد، آقای هاشمی، آقای خامنهای، آقای موسوی اردبیلی و گروه اینها به دنبال «رهبری شورایی» بودند. و گروه آقای جنتی، مصباح یزدی، آذری قمی و… دنبال تک رهبری بودند که گروه دوم رای آوردند و اگر آقای هاشمی آنقدر که میگویند نفوذ داشت و تعیین کننده بود، باید در این رایگیری موفق میشد و تک رهبری رای نمیآورد.
🔺 آن زمان که به آقای خامنهای گفتند کاندیدا شوید، نمیپذیرفت و میگفت من با رهبری شورایی موافق بودم و اینکه الان کاندید بشوم تناقض ایجاد میکند که به ایشان میگویند اگر کاندید نشوی، آن جناح رای میآوردند و امکان دارد که مملکت از همین ابتدا دچار مشکل بشود.
🎙️ فائزه هاشمی در گفتوگو با مهدی محمودیان/پارت دوم
❎ در برنامه #سهراه_جمهوری
✅ #استودیو_پات
🔗فیلم کامل این برنامه را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
@studio_patt
❌ حسن لاهوتی و وحید لاهوتی، هر دو به دستور لاجوردی به قتل رسیدند
🔺وحید (وحید لاهوتی، برادر همسر فائزه هاشمی) قبل از انقلاب به مدت ۵ سال در زندان و در کنار مسعود رجوی بود. به همین واسطه با مسعود رجوی دوست بود و علاقه بین آنها، به واسطه این ارتباط در زندان بود، ارتباط تشکیلاتی نبود.
🔺وحید به اتهام ارتباط با سازمان دستگیر شد، البته اتهامی که نبود، چون دادگاهی تشکیل نشد و کل ماجرای دستگیری تا کشته شدن، ۲ روز طول کشید. ۲ روز بعد از وحید هم آقای لاهوتی ( پدر همسر فائزه هاشمی) دستگیر شد و ساعت ۹ همان شب هم فوت کرد. و فردای آن شب خبر فوت وحید را هم شنیدیم.
🔺ما معتقدیم که حسن لاهوتی و وحید لاهوتی، هر دو به دستور لاجوردی دستگیر و به قتل رسیدهاند.
🔺پزشکی قانونی در مورد فوت آقای حسن لاهوتی نامه داد که ایشان با سم استریکنین فوت کردند. و البته در سالهای اخیر شنیدیم که آقای شیخ الاسلام، وزیر بهداشت زمان شاه، گفته بود که زمان کشته شدن آقای لاهوتی من حضور داشتم، یک آقایی آمد، یک چیزی را داخل لیوان بهم زد و داد آقای لاهوتی خورد و فوت کرد. البته گفته بودند این روایت را پس از مرگ ایشان نقل کنند.
🔺یکی دیگر از شنیدههای ما این بود که یکی از معاونین لاجوردی نقل کرده بود که لاجوردی گفته بود باید این دو را سریع بکشیم، قبل از آنکه تلفنها شروع بشود و آنها را آزاد کنند.
🔺تصوری که در جامعه وجود دارد، مبنی بر اینکه بابا( اکبر هاشمی رفسنجانی) تعیین کنندهترین فرد سیاسی در کشور بود، اشتباه است و نمیدانم این تصور عامه از کجا آمده است.
🔺آقای خمینی که فوت کرد، آقای هاشمی، آقای خامنهای، آقای موسوی اردبیلی و گروه اینها به دنبال «رهبری شورایی» بودند. و گروه آقای جنتی، مصباح یزدی، آذری قمی و… دنبال تک رهبری بودند که گروه دوم رای آوردند و اگر آقای هاشمی آنقدر که میگویند نفوذ داشت و تعیین کننده بود، باید در این رایگیری موفق میشد و تک رهبری رای نمیآورد.
🔺 آن زمان که به آقای خامنهای گفتند کاندیدا شوید، نمیپذیرفت و میگفت من با رهبری شورایی موافق بودم و اینکه الان کاندید بشوم تناقض ایجاد میکند که به ایشان میگویند اگر کاندید نشوی، آن جناح رای میآوردند و امکان دارد که مملکت از همین ابتدا دچار مشکل بشود.
🎙️ فائزه هاشمی در گفتوگو با مهدی محمودیان/پارت دوم
❎ در برنامه #سهراه_جمهوری
✅ #استودیو_پات
🔗فیلم کامل این برنامه را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
@studio_patt


26.03.202512:31
🔷 سفره هفت سین برای دکتر سعید مدنی، جامعه شناس زندانی که خانوادهاش پشت شیشه کابین ملاقات زندان، برایش چیده اند.
🔹تصویر متعلق به نوروز سال ۱۳۹۲ میباشد.
@MahmoudianMehdi
🔹تصویر متعلق به نوروز سال ۱۳۹۲ میباشد.
@MahmoudianMehdi
05.04.202512:37
🔷 نامه مهدی محمودیان به بهاره هدایت
✍️ محمودیان/ زندان اوین، ۱۶ فروردین ۱۴۰۴:
بهارهی عزیز
🔹بیش از بیستوپنج سال دوستی و تجربهی مشترک در سیاست و زندان، چیزی نیست که بتوان بهسادگی از آن عبور کرد. آنچه مرا وادار به نوشتن این سطور خطاب به یک همراه در مسیر دشوار دموکراسیخواهی کرده، نه صرفاً گذشتهی مشترکمان، بلکه تأثیری است که دیدگاهها و تصمیمات امروز هرکدام از فعالینی که کنشهای آزادیخواهانه داشتهاند و با پرداخت هزینه و ازخودگذشتگی در راه خیر عمومی، مورد احترام بخشهایی از جامعه هستند، میتواند بر آیندهی ما و دیگرانی که به این مسیر چشم دوختهاند، داشته باشد.
🔹در نگاه جدید بهارهی عزیز، حقوق بشر موضوعی پسینی است که پس از تغییر حکومت باید دربارهی آن بحث کرد. این دیدگاه، در عین داشتن بخشی از حقیقت، خطر بزرگی در خود نهفته دارد: نادیدهگرفتن حقوق بشر در فرآیند تغییر، میتواند بنیانهای یک نظام استبدادی جدید را پایهریزی کند. حقوق بشر را نمیتوان بهتنهایی بهعنوان یک سازوکار برای ساختن یک حکومت در نظر گرفت (چنانکه مورد اشارهات بود)، اما بدون در نظر گرفتن آن، هر نظام جدیدی در خطر بازتولید همان سرکوبی خواهد بود که علیه آن قیام کردهایم. اصولی مانند آزادی، عدالت و مدارا، نه ابزارهای اجرایی، بلکه ضامن بقای یک نظام سیاسی سالماند. حذف آنها به این امید که در آینده احیا شوند، خطر سقوط در چرخهی جدیدی از اقتدارگرایی را در پی دارد.
🔹یکی از استدلالهایی که بهارهی عزیز مطرح کرده، این است که دوقطبیسازی لازمهی تغییر است و حقوقبشرخواهی مانع ایجاد چنین فضایی میشود. اما این استدلال، دو فرض اساسی را نادیده میگیرد: نخست، اینکه دوقطبیسازی، خود میتواند به بستری برای خشونت و سرکوب متقابل تبدیل شود؛ و دوم، اینکه ایجاد یک فضای سیاسی خشن، هیچ تضمینی برای ظهور یک نظام عادلانه و پایدار نیست. اگر هدف ما گذار به یک نظام بهتر است، چرا باید همان منطقی را که حکومتهای اقتدارگرا برای حذف مخالفان به کار میگیرند، بازتولید کنیم؟
🔹اگر معیار برای ضرورت تغییر این است که جمهوری اسلامی یک حکومت عادی نیست، زیرا انقلابی بوده که در ضدیت با غرب شکل گرفته، چرا فکر میکنی یک حکومت انقلابی دیگر، صرفاً به دلیل تغییر شعارهایش و بدون اتکا به پایههای دموکراتیک و نهادهای مدافع آزادی، از همان دامهای استبدادی در امان خواهد ماند؟
🔹در دوران اصلاحات، ما بیش از آنکه بر حقوق بشر تمرکز کنیم، به دموکراسی پرداختیم. نتیجه این شد که در سال ۸۸، خود ما قربانی نقض گستردهی حقوق بشر شدیم. این تجربه نشان میدهد که دموکراسی بدون حقوق بشر، نهتنها ضامن آزادی نیست، بلکه میتواند به ابزاری برای سرکوب جدید تبدیل شود. مشابه همین اشتباه را انقلابیونی که شعار آزادی و حقوق بشر سر میدادند، در پساانقلاب ۵۷ مرتکب شدند. در آن زمان، واژهی حقوق بشر در میان انقلابیون، همانند نگاه امروزی بهارهی عزیز ـ که با نزدیک به یک دهه تحمل زندان ظالمانه، آن را بحثی تجملی و لوکس میداند ـ بیاهمیت تلقی شد. نتیجه چه شد؟ استقرار حکومتی که حتی ابتداییترین حقوق انسانی را نیز نقض کرد. آیا اگر امروز هم حقوق بشر را کنار بگذاریم، تضمینی هست که نتیجهای متفاوت رقم بخورد؟
🔹یکی از نکات کلیدی این است که ما، بهعنوان کسانی که در سیاست و تغییرات اجتماعی نقش داریم، در برابر پیامدهای تغییر مسئولیم. بهاره جان، زمانی که در نگاهت ـ فارغ از انگیزهی انقلابیون ۵۷ ـ همهی آنان را در وضعیت اسفبار امروز ایران مسئول میدانی، آیا این مسئولیت شامل ما و نسل امروز نیز نمیشود؟ اگر معتقدی که برای گذار باید دموکراسی و حقوق بشر را فدا کرد و یک حکومت اقتدارگرا را بهعنوان مرحلهی گذار پذیرفت، این سؤال مطرح میشود: چه مکانیسمی وجود دارد که این حکومت واقعاً خود را موقتی بداند و قدرت را به مردم بازگرداند؟ ماهیت قدرت، تمایل به تمرکز و انحصار دارد. چگونه میتوان انتظار داشت که حاکمی که با روشهای غیردموکراتیک به قدرت رسیده، پس از رسیدن، داوطلبانه از آن کنارهگیری کند؟ مخصوصاً وقتی که حامیانش، امروز، بدون داشتن هیچگونه قدرت اجرایی، حتی کمترین نقد را با خشونت زبانی و حذف پاسخ میدهند.
👇👇👇👇
متن کامل نامه
@MahmoudianMeh
✍️ محمودیان/ زندان اوین، ۱۶ فروردین ۱۴۰۴:
بهارهی عزیز
🔹بیش از بیستوپنج سال دوستی و تجربهی مشترک در سیاست و زندان، چیزی نیست که بتوان بهسادگی از آن عبور کرد. آنچه مرا وادار به نوشتن این سطور خطاب به یک همراه در مسیر دشوار دموکراسیخواهی کرده، نه صرفاً گذشتهی مشترکمان، بلکه تأثیری است که دیدگاهها و تصمیمات امروز هرکدام از فعالینی که کنشهای آزادیخواهانه داشتهاند و با پرداخت هزینه و ازخودگذشتگی در راه خیر عمومی، مورد احترام بخشهایی از جامعه هستند، میتواند بر آیندهی ما و دیگرانی که به این مسیر چشم دوختهاند، داشته باشد.
🔹در نگاه جدید بهارهی عزیز، حقوق بشر موضوعی پسینی است که پس از تغییر حکومت باید دربارهی آن بحث کرد. این دیدگاه، در عین داشتن بخشی از حقیقت، خطر بزرگی در خود نهفته دارد: نادیدهگرفتن حقوق بشر در فرآیند تغییر، میتواند بنیانهای یک نظام استبدادی جدید را پایهریزی کند. حقوق بشر را نمیتوان بهتنهایی بهعنوان یک سازوکار برای ساختن یک حکومت در نظر گرفت (چنانکه مورد اشارهات بود)، اما بدون در نظر گرفتن آن، هر نظام جدیدی در خطر بازتولید همان سرکوبی خواهد بود که علیه آن قیام کردهایم. اصولی مانند آزادی، عدالت و مدارا، نه ابزارهای اجرایی، بلکه ضامن بقای یک نظام سیاسی سالماند. حذف آنها به این امید که در آینده احیا شوند، خطر سقوط در چرخهی جدیدی از اقتدارگرایی را در پی دارد.
🔹یکی از استدلالهایی که بهارهی عزیز مطرح کرده، این است که دوقطبیسازی لازمهی تغییر است و حقوقبشرخواهی مانع ایجاد چنین فضایی میشود. اما این استدلال، دو فرض اساسی را نادیده میگیرد: نخست، اینکه دوقطبیسازی، خود میتواند به بستری برای خشونت و سرکوب متقابل تبدیل شود؛ و دوم، اینکه ایجاد یک فضای سیاسی خشن، هیچ تضمینی برای ظهور یک نظام عادلانه و پایدار نیست. اگر هدف ما گذار به یک نظام بهتر است، چرا باید همان منطقی را که حکومتهای اقتدارگرا برای حذف مخالفان به کار میگیرند، بازتولید کنیم؟
🔹اگر معیار برای ضرورت تغییر این است که جمهوری اسلامی یک حکومت عادی نیست، زیرا انقلابی بوده که در ضدیت با غرب شکل گرفته، چرا فکر میکنی یک حکومت انقلابی دیگر، صرفاً به دلیل تغییر شعارهایش و بدون اتکا به پایههای دموکراتیک و نهادهای مدافع آزادی، از همان دامهای استبدادی در امان خواهد ماند؟
🔹در دوران اصلاحات، ما بیش از آنکه بر حقوق بشر تمرکز کنیم، به دموکراسی پرداختیم. نتیجه این شد که در سال ۸۸، خود ما قربانی نقض گستردهی حقوق بشر شدیم. این تجربه نشان میدهد که دموکراسی بدون حقوق بشر، نهتنها ضامن آزادی نیست، بلکه میتواند به ابزاری برای سرکوب جدید تبدیل شود. مشابه همین اشتباه را انقلابیونی که شعار آزادی و حقوق بشر سر میدادند، در پساانقلاب ۵۷ مرتکب شدند. در آن زمان، واژهی حقوق بشر در میان انقلابیون، همانند نگاه امروزی بهارهی عزیز ـ که با نزدیک به یک دهه تحمل زندان ظالمانه، آن را بحثی تجملی و لوکس میداند ـ بیاهمیت تلقی شد. نتیجه چه شد؟ استقرار حکومتی که حتی ابتداییترین حقوق انسانی را نیز نقض کرد. آیا اگر امروز هم حقوق بشر را کنار بگذاریم، تضمینی هست که نتیجهای متفاوت رقم بخورد؟
🔹یکی از نکات کلیدی این است که ما، بهعنوان کسانی که در سیاست و تغییرات اجتماعی نقش داریم، در برابر پیامدهای تغییر مسئولیم. بهاره جان، زمانی که در نگاهت ـ فارغ از انگیزهی انقلابیون ۵۷ ـ همهی آنان را در وضعیت اسفبار امروز ایران مسئول میدانی، آیا این مسئولیت شامل ما و نسل امروز نیز نمیشود؟ اگر معتقدی که برای گذار باید دموکراسی و حقوق بشر را فدا کرد و یک حکومت اقتدارگرا را بهعنوان مرحلهی گذار پذیرفت، این سؤال مطرح میشود: چه مکانیسمی وجود دارد که این حکومت واقعاً خود را موقتی بداند و قدرت را به مردم بازگرداند؟ ماهیت قدرت، تمایل به تمرکز و انحصار دارد. چگونه میتوان انتظار داشت که حاکمی که با روشهای غیردموکراتیک به قدرت رسیده، پس از رسیدن، داوطلبانه از آن کنارهگیری کند؟ مخصوصاً وقتی که حامیانش، امروز، بدون داشتن هیچگونه قدرت اجرایی، حتی کمترین نقد را با خشونت زبانی و حذف پاسخ میدهند.
👇👇👇👇
متن کامل نامه
@MahmoudianMeh
Қайта жіберілді:
استودیو پات

29.03.202517:47
🔴 جمهوری اسلامی یک حکومت دینی نیست
🔺حکومت میتواند کاملا سکولار باشد، مثل حکومتهای غربی و اجازه ورود دین را به عرصه سیاست ندهد، اما دقیقا خواست مردم قطبنمای جهتیابی اهداف حکومت و برنامههای حکومت باشد، هیچ قید ایدئولوژیک هم نداشته باشد و حکومت دینی باشد. چرا که برآیند این حکومت این است که مردم مسئول میشوند، ذلیل نمیشوند، احساس هویت میکنند و دائم تحقیر نمیشوند.
🔺در حکومت ما یک انسان اعتراض میکند، مثلا میگوید این سیاست شما غلط است، در دهانش میزنند و برایش پرونده درست میکنند، به این حکومت بگوییم دینی؟
🔺من به حکومتی که در غرب حاکم است و به افراد آزادی بیان میدهد و آزادی افراد را محفوظ میدارد و میتوانی در آنجا بندگی خدا را بکنی و امر به معروف انجام دهی، میگویم حکومت دینی.
🔺آن حکومت سکولار غربی، دینی است اما این حکومتی که نامش جمهوری اسلامی است اما اجازه امر به معروف نسبت به حکومت را نمیدهد، سبب ۲ شخصیتی شدن مردم میشود، مردم نمیتوانند به سیاستهای غلط اعتراض کنند و دائما مردم را فقیر تر میکند، اما مراقب مناسک دینی و حجاب و شلوغی اعتکاف است را حکومت دینی نمیدانم.
🎙️ گفتوگوی مهدی محمودیان با شهاب الدین حائری شیرازی
❎در برنامه #سهراه_جمهوری
✅#استودیو_پات
🔗 فیلم کامل این گفتگو را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
#سهراه_جمهوری
@studio_patt
🔺حکومت میتواند کاملا سکولار باشد، مثل حکومتهای غربی و اجازه ورود دین را به عرصه سیاست ندهد، اما دقیقا خواست مردم قطبنمای جهتیابی اهداف حکومت و برنامههای حکومت باشد، هیچ قید ایدئولوژیک هم نداشته باشد و حکومت دینی باشد. چرا که برآیند این حکومت این است که مردم مسئول میشوند، ذلیل نمیشوند، احساس هویت میکنند و دائم تحقیر نمیشوند.
🔺در حکومت ما یک انسان اعتراض میکند، مثلا میگوید این سیاست شما غلط است، در دهانش میزنند و برایش پرونده درست میکنند، به این حکومت بگوییم دینی؟
🔺من به حکومتی که در غرب حاکم است و به افراد آزادی بیان میدهد و آزادی افراد را محفوظ میدارد و میتوانی در آنجا بندگی خدا را بکنی و امر به معروف انجام دهی، میگویم حکومت دینی.
🔺آن حکومت سکولار غربی، دینی است اما این حکومتی که نامش جمهوری اسلامی است اما اجازه امر به معروف نسبت به حکومت را نمیدهد، سبب ۲ شخصیتی شدن مردم میشود، مردم نمیتوانند به سیاستهای غلط اعتراض کنند و دائما مردم را فقیر تر میکند، اما مراقب مناسک دینی و حجاب و شلوغی اعتکاف است را حکومت دینی نمیدانم.
🎙️ گفتوگوی مهدی محمودیان با شهاب الدین حائری شیرازی
❎در برنامه #سهراه_جمهوری
✅#استودیو_پات
🔗 فیلم کامل این گفتگو را اینجا ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
#سهراه_جمهوری
@studio_patt
28.03.202516:24
🔷 جرم ما شکایت از یک قدّیس بود!
مهدی محمودیان در مناظره با عباس نبوی
نماینده ولیفقیه:
🔹سوال پرسیدن از فردی که حجت شرعی دارد، صرفا مختص خداوند است!
🔹علت شکایت از ما و اتهام ما این بود که ما از یک قدیس شکایت داشتیم و فردی حق نداشت دامن آن قدیس را به سوال آلوه کند.
چه معنی دارد چند نفر که دکترای حقوق دارند، و روی هم صد و پنجاه سال کار حقوقی کرده اند، از فردی که حجت شرعی دارد سوال بپرسند؟ یا از ایشان شکایت کنند؟
🔹فردی که حجت شرعی دارد، مقدس است و کسی حق ندارد سراغ سوال و شکایت از این فرد برود.
🔹شکایت ما بسیار دقیق تنظیم شده بود و نهادهای بازداشت کننده میدانستند که این شکایت با چه دقتی تنظیم شده است. ۴ ماه و نیم وقت داشتند که بازجویی کنند، پرونده تشکیل بدهند و بعد از ۹ ماه دادگاه تشکیل دادند و قاضی دادگاه انقلاب پس از شش جلسه رسیدگی گفت: اصلا فکر کنید کیفرخواست مُرده! و اتهام را کلا تغییر داد. نهاد امنیتی هم در این پرونده وزارت اطلاعات نبود، هم سپاه بود، هم وزارت اطلاعات و هم حفاظت اطلاعات قوه قضائیه.
@MahmoudianMehdi
مهدی محمودیان در مناظره با عباس نبوی
نماینده ولیفقیه:
🔹سوال پرسیدن از فردی که حجت شرعی دارد، صرفا مختص خداوند است!
🔹علت شکایت از ما و اتهام ما این بود که ما از یک قدیس شکایت داشتیم و فردی حق نداشت دامن آن قدیس را به سوال آلوه کند.
چه معنی دارد چند نفر که دکترای حقوق دارند، و روی هم صد و پنجاه سال کار حقوقی کرده اند، از فردی که حجت شرعی دارد سوال بپرسند؟ یا از ایشان شکایت کنند؟
🔹فردی که حجت شرعی دارد، مقدس است و کسی حق ندارد سراغ سوال و شکایت از این فرد برود.
🔹شکایت ما بسیار دقیق تنظیم شده بود و نهادهای بازداشت کننده میدانستند که این شکایت با چه دقتی تنظیم شده است. ۴ ماه و نیم وقت داشتند که بازجویی کنند، پرونده تشکیل بدهند و بعد از ۹ ماه دادگاه تشکیل دادند و قاضی دادگاه انقلاب پس از شش جلسه رسیدگی گفت: اصلا فکر کنید کیفرخواست مُرده! و اتهام را کلا تغییر داد. نهاد امنیتی هم در این پرونده وزارت اطلاعات نبود، هم سپاه بود، هم وزارت اطلاعات و هم حفاظت اطلاعات قوه قضائیه.
@MahmoudianMehdi
05.04.202518:31
🔷جناب خامنهای چرا بنای آشتی با مردم را ندارید؟/ چگونه میتوانید در یک زمان در دو جبهه داخلی و خارجی بجنگید؟
✍ ناصر دانشفر
🔹در ابتدای سخن عرض میکنم که بنده نیز چون جناب خامنهای باور دارم که جنگ نمیشود و یا به بیان ایشان شرارتی از بیرون صورت نخواهد گرفت، چرا که ایشان چارهای جز نرمش قهرمانانه در حد المپیک ندارند و اکنون با خرج کردن تمامی داشتههای خود باید که با پادشاه جدید دنیا که زبانی جز زبان زور نمیشناسد، کنار بیایند.
این نیز معلوم است که نشستن بر سر میز مذاکره در شرایط ضعف و فتور چه تبعات فاجعهباری برای کشورمان خواهد داشت. خدا لعنت کند کسانی را که با تحلیلهای آبکی و غیر کارشناسانه کار دولت را به جایی رساندند که امروز نه از موضع قوت که در جایگاه بیقوتی ناچار به مصالحه گردد.
🔹پس از نگاه نگارنده احتمال وقوع جنگ ناچیز است و لذا آنچه در پی میآید، تنها به دلیل ترس از اتفاقی میباشد که از نگاه منطقی رخدادی نامحتمل است. هرچند که تجربه نشان داده که در نظاممقدس گاه امر تقریباً محال هم جامهٔ عمل میپوشد.
آری در این نظام عاقلانه نیست که به یک موضوع ظاهراً ناممکن نپرداخت که هیچ کار آن به کار آدمیزاد نمیماند. حضرتآقا، بنده فرض میکنم که حضرتعالی در همین شرایط استیصال نیز بر سر حرف خود خواهید ایستاد و حتی به قیمت تحمیل جنگ بر این کشور بلازده از مواضع خود کوتاه نخواهید آمد. با این حساب آیا نباید پشت جبهه را محکم کنید و همهٔ هم و غم خود را مصروف یکدل نمودن مردم خود نمایید؟
🔹اگر این وظیفهٔ عینی شما باشد که هست، چرا با بخش بزرگی از مردم خود اینگونه سخن میگویید که گویی نه تنها به پشتیبانی آنان نیاز ندارید که از طغیان این جمعیت ناراضی به هنگام یورش دشمن سراپا مسلح هراس ندارید؟
جناب خامنهای، از پدر خود بارها شنیدهام که مرحوم فلسفی در مسجد حاج سید عزیزالله خطاب به اعلیحضرت همایونی فرمودند: شاهنشاه باور کنید که به سرنیزه می توان تکیه کرد، اما روی سرنیزه نمیتوان نشست. با نوع بیانات شما در خطبههای نماز عید فطر، به نظر میرسد که شما جز با اتکاء به هستهٔ قدرت بنای حکومت ندارید و در روزگار جنگ نیز بنای آشتی با ملت را در سر نمیپرورانید. میدانیم که جنابعالی خود را اول بصیر دنیا میدانید و آگاهیم که نیت کردهاید که پاسخ خدا در روز عقبی را خود بدهید، اما برای ما بیبصیرتها تبیین کنید که چگونه میتوان در یک آن در دو جبههٔ داخلی و خارجی جنگید؟
🔹ولیامر مسلمینجهان، ما بیتعارف خدمتتان عرض میکنیم که به قول استاد بادکوبهای همچنان دلمان با فتنهگران است و اصولاً به آنچه شما فتنهگری میخوانید، افتخار میکنیم. گیریم ما بر خطا باشیم و تا هماکنون نیز به اشتباه خود پی نبرده باشیم، آیا بر شما به عنوان مدیر مدبر این سامان نیست که در این شرایط دشوار تمهیداتی بیندیشید که ملت را یکپارچه کنید؟ آیا حکمت اقتضاء نمیکند که مردم بریده از نظام که طبق نتایج انتخابات پیشین ریاستجمهوری و به ویژه مجلس، اکثریت قاطع کشور میباشند را به راهبرد اتخاذ شده توسط جنابتان قانع بفرمایید؟
حضرتآقا یکی از بستگان نزدیک حقیر به پسرعموی خود گفتهاند که اگر فرمان ولایتامر این باشد که سر وی را ببرد، در انجام آن لحظهای درنگ نخواهد کرد. این را گفتم که بدانید ما خوب واقفیم که تعدادی از هموطنان داعشی ما همچنان از شما حمایت میکنند و اینان حاضرند که برای رضای خدا سر خلایق را گرداگرد ببرند، اما مگر میشود با این شیوه تا ابد ادامه داد؟ و به فرض که چنین باشد، آیا اینگونه حکومت کردن به جهت اخلاقی مجاز است؟ و گذشته از همهٔ اینها، آیا حاکمی را سراغ دارید که به هنگام هجوم دشمن خارجی، یک جبههٔ جنگ داخلی را هم برای خود ایجاد نماید؟
🔹حضرتآقا، از کلام شما آشکار است که بنای به رسمیت شناختن حق اعتراض را ندارید و تکتک کنشگریهای منتقدانه را با برچسب فتنه ارزیابی مینمایید.
🔹اکنون هم که با زبان تهدید با این جماعت سخن میگویید، با این حساب شما بگویید، با چه استدلالی بنای ورود به جنگ را دارید؟ سرداران شما در کشاکش جنگ به صف دشمن نگاه کنند و یا هراسان از خروش مردم به جان آمده در پشت جبهه باشند؟
البته که بندهٔ حقیر از هوش آنچنانی برخوردار نیست، اما به عنوان یک فرد با بهرهٔ هوشی متوسط، هر چه فکر میکنم، از چرایی مواضع شما سر در نمیآورم، خدا خود به خیر کند.
@MahmoudianMeh
✍ ناصر دانشفر
🔹در ابتدای سخن عرض میکنم که بنده نیز چون جناب خامنهای باور دارم که جنگ نمیشود و یا به بیان ایشان شرارتی از بیرون صورت نخواهد گرفت، چرا که ایشان چارهای جز نرمش قهرمانانه در حد المپیک ندارند و اکنون با خرج کردن تمامی داشتههای خود باید که با پادشاه جدید دنیا که زبانی جز زبان زور نمیشناسد، کنار بیایند.
این نیز معلوم است که نشستن بر سر میز مذاکره در شرایط ضعف و فتور چه تبعات فاجعهباری برای کشورمان خواهد داشت. خدا لعنت کند کسانی را که با تحلیلهای آبکی و غیر کارشناسانه کار دولت را به جایی رساندند که امروز نه از موضع قوت که در جایگاه بیقوتی ناچار به مصالحه گردد.
🔹پس از نگاه نگارنده احتمال وقوع جنگ ناچیز است و لذا آنچه در پی میآید، تنها به دلیل ترس از اتفاقی میباشد که از نگاه منطقی رخدادی نامحتمل است. هرچند که تجربه نشان داده که در نظاممقدس گاه امر تقریباً محال هم جامهٔ عمل میپوشد.
آری در این نظام عاقلانه نیست که به یک موضوع ظاهراً ناممکن نپرداخت که هیچ کار آن به کار آدمیزاد نمیماند. حضرتآقا، بنده فرض میکنم که حضرتعالی در همین شرایط استیصال نیز بر سر حرف خود خواهید ایستاد و حتی به قیمت تحمیل جنگ بر این کشور بلازده از مواضع خود کوتاه نخواهید آمد. با این حساب آیا نباید پشت جبهه را محکم کنید و همهٔ هم و غم خود را مصروف یکدل نمودن مردم خود نمایید؟
🔹اگر این وظیفهٔ عینی شما باشد که هست، چرا با بخش بزرگی از مردم خود اینگونه سخن میگویید که گویی نه تنها به پشتیبانی آنان نیاز ندارید که از طغیان این جمعیت ناراضی به هنگام یورش دشمن سراپا مسلح هراس ندارید؟
جناب خامنهای، از پدر خود بارها شنیدهام که مرحوم فلسفی در مسجد حاج سید عزیزالله خطاب به اعلیحضرت همایونی فرمودند: شاهنشاه باور کنید که به سرنیزه می توان تکیه کرد، اما روی سرنیزه نمیتوان نشست. با نوع بیانات شما در خطبههای نماز عید فطر، به نظر میرسد که شما جز با اتکاء به هستهٔ قدرت بنای حکومت ندارید و در روزگار جنگ نیز بنای آشتی با ملت را در سر نمیپرورانید. میدانیم که جنابعالی خود را اول بصیر دنیا میدانید و آگاهیم که نیت کردهاید که پاسخ خدا در روز عقبی را خود بدهید، اما برای ما بیبصیرتها تبیین کنید که چگونه میتوان در یک آن در دو جبههٔ داخلی و خارجی جنگید؟
🔹ولیامر مسلمینجهان، ما بیتعارف خدمتتان عرض میکنیم که به قول استاد بادکوبهای همچنان دلمان با فتنهگران است و اصولاً به آنچه شما فتنهگری میخوانید، افتخار میکنیم. گیریم ما بر خطا باشیم و تا هماکنون نیز به اشتباه خود پی نبرده باشیم، آیا بر شما به عنوان مدیر مدبر این سامان نیست که در این شرایط دشوار تمهیداتی بیندیشید که ملت را یکپارچه کنید؟ آیا حکمت اقتضاء نمیکند که مردم بریده از نظام که طبق نتایج انتخابات پیشین ریاستجمهوری و به ویژه مجلس، اکثریت قاطع کشور میباشند را به راهبرد اتخاذ شده توسط جنابتان قانع بفرمایید؟
حضرتآقا یکی از بستگان نزدیک حقیر به پسرعموی خود گفتهاند که اگر فرمان ولایتامر این باشد که سر وی را ببرد، در انجام آن لحظهای درنگ نخواهد کرد. این را گفتم که بدانید ما خوب واقفیم که تعدادی از هموطنان داعشی ما همچنان از شما حمایت میکنند و اینان حاضرند که برای رضای خدا سر خلایق را گرداگرد ببرند، اما مگر میشود با این شیوه تا ابد ادامه داد؟ و به فرض که چنین باشد، آیا اینگونه حکومت کردن به جهت اخلاقی مجاز است؟ و گذشته از همهٔ اینها، آیا حاکمی را سراغ دارید که به هنگام هجوم دشمن خارجی، یک جبههٔ جنگ داخلی را هم برای خود ایجاد نماید؟
🔹حضرتآقا، از کلام شما آشکار است که بنای به رسمیت شناختن حق اعتراض را ندارید و تکتک کنشگریهای منتقدانه را با برچسب فتنه ارزیابی مینمایید.
🔹اکنون هم که با زبان تهدید با این جماعت سخن میگویید، با این حساب شما بگویید، با چه استدلالی بنای ورود به جنگ را دارید؟ سرداران شما در کشاکش جنگ به صف دشمن نگاه کنند و یا هراسان از خروش مردم به جان آمده در پشت جبهه باشند؟
البته که بندهٔ حقیر از هوش آنچنانی برخوردار نیست، اما به عنوان یک فرد با بهرهٔ هوشی متوسط، هر چه فکر میکنم، از چرایی مواضع شما سر در نمیآورم، خدا خود به خیر کند.
@MahmoudianMeh
31.03.202520:14
تفسیر سخنان علی خامنهای در عید فطر:
خرد جمعی و عقلانیت تا اطلاع ثانوی در حد آرزو باقی خواهد ماند. / توسعهی کشور و زندگی مردم ارزش پرداختن در خطبههای مهمترین نماز سال را ندارد.
✍🏻دکتر علیاصغر خدایاری
🔹راهپیمایی ملت در روز قدس نه برای فریاد کردن آرمان مردم فلسطین، بلکه برای شناساندن ملت ایران به کسانی بود که باید بفهمند و ملت ایران را بشناسند.
🔹 سیاست کلی رهبری کماکان نه جنگ نه توافق است، و امید به تغییر ریل سیاست از فردمحوری و لجبازی به خرد جمعی و عقلانیت تا اطلاع ثانوی در حد آرزو باقی خواهد ماند.
🔹 توسعهی کشور و زندگی مردم کماکان اولویت اول تخصیص منابع و سیاست خارجی کشور نیست و ارزش پرداختن در خطبههای مهمترین نماز سال را ندارد.
🔹 امکان حملهی نظامی ولو با احتمال کم وجود دارد و راه مقابله با این خطر خانمانسوز نه تعامل، مدارا و هزینهی منطقی برای پیشگیری از آن، بلکه رجزخوانی و هزینهی کلان غیرقابل پیشبینی، و چهبسا در حد نابودی کشور، برای درگیر شدن در آن است.
🔹 احتمال بروز اعتراضات اجتماعی در سال آینده بالا است و به جای رفع زمینهی بروز این ناآرامیها، باید از هم اکنون آن را به خارج نسبت داد و با فتنه نامیدن آن زمینهی سرکوب را فراهم کرد.
@MahmoudianMehdi
خرد جمعی و عقلانیت تا اطلاع ثانوی در حد آرزو باقی خواهد ماند. / توسعهی کشور و زندگی مردم ارزش پرداختن در خطبههای مهمترین نماز سال را ندارد.
✍🏻دکتر علیاصغر خدایاری
🔹راهپیمایی ملت در روز قدس نه برای فریاد کردن آرمان مردم فلسطین، بلکه برای شناساندن ملت ایران به کسانی بود که باید بفهمند و ملت ایران را بشناسند.
🔹 سیاست کلی رهبری کماکان نه جنگ نه توافق است، و امید به تغییر ریل سیاست از فردمحوری و لجبازی به خرد جمعی و عقلانیت تا اطلاع ثانوی در حد آرزو باقی خواهد ماند.
🔹 توسعهی کشور و زندگی مردم کماکان اولویت اول تخصیص منابع و سیاست خارجی کشور نیست و ارزش پرداختن در خطبههای مهمترین نماز سال را ندارد.
🔹 امکان حملهی نظامی ولو با احتمال کم وجود دارد و راه مقابله با این خطر خانمانسوز نه تعامل، مدارا و هزینهی منطقی برای پیشگیری از آن، بلکه رجزخوانی و هزینهی کلان غیرقابل پیشبینی، و چهبسا در حد نابودی کشور، برای درگیر شدن در آن است.
🔹 احتمال بروز اعتراضات اجتماعی در سال آینده بالا است و به جای رفع زمینهی بروز این ناآرامیها، باید از هم اکنون آن را به خارج نسبت داد و با فتنه نامیدن آن زمینهی سرکوب را فراهم کرد.
@MahmoudianMehdi
Қайта жіберілді:
استودیو پات

24.03.202518:09
🔴 نظامهای استبدادی، به راحتی معترضین را میکشند
احمد زیدآبادی:
🔺ما باید دائم به سیستم فشار بیاوریم که تظاهرات مسالمتآمیز را به رسمیت بشناسد. من بسیار مطلب نوشتم که خودتان قول دادید، جاهای مشخصی را تعیین کنید تا مردمی که اعتراض دارند در آنجا تجمع کنند.
🔺ما به ازای این بحث «امّا» چیست؟
مردم حق دارند اعتراض کنند اما در عین حال باید اعتراض غیر خشونتآمیز و مدنی باشد. وقتی در خیابان اتفاقی میافتد، اگر سیستم آگاه و هشیار باشد، باید سطحی از رفتارهایی که جنبه غیر مدنی پیدا میکند، مثل آتش زدن سطل آشغال، سنگ پرتاب کردن به بانک، آتش زدن اتوبوس و… که معمولا در واکنشهای خشمگینانه اتفاق میافتد را مدیریت کند و خودش دست به خشونت نزند.
🔺من هیچوقت نمیتوانم تایید کنم که افرادی به خیابان بیایند و عبور و مرور دیگران را مختل کنند، سطل زباله آتش بزنند و به اموال عمومی آسیب بزنند.
مهدی محمودیان:
سه حالت مطرح میکنیم:
۱. فردی تشویق کند که به خیابان بروید و آتش بزنید و حکومت هم غلط میکند سرکوب کند و…
۲.فردی میگوید من نه تشویق میکنم بروید به خیابان، نه تشویق میکنم سطل آشغال آتش بزنید، میگویم آتش نزنید، اما اگر رفتی و… حکومت غلط میکند تو را بزند و تو را بکشد و با تک تیرانداز تو مغز کسی بزند که حتی بانک را آتش زده است.
۳.فردی میگوید تو غلط میکنی بروی در خیابان اعتراض کنی، حکومت هم کسی را کشت، حق داشته است.
🔺من مهدی محمودیان میگویم خشونت خوب نیست اما اگر کسی سطل آشغال آتش زد و اگر افراد غیر مسلح به خیابان آمدند، حکومت غلط میکند دست به اسلحه ببرد.
آقای زیدآبادی! شما کدام یک هستید؟ نگاه شما کدام است؟
احمد زیدآبادی:
🔺هرگونه خشونت غیرعادی که منجر به جراحت و کشتار مردم بشود، بدون قید و شرط محکوم است. بچههایی را که کشتند، اعدام کردند و… من محکوم کردم و مطلب نوشتم. اما تظاهرات شورشگونه دیدهای نیست که اولین بار در تاریخ و فقط در ایران اتفاق افتاده باشد. در نظامهای دموکراتیک اتفاق میافتد، در نظامهای استبدادی صورت میگیرد، در نظامهای توتالیتر هم که در نطفه خفه میشود.
نظامهای استبدادی معترضین را میکشند، دوران شاه هم که تظاهرات بود چندباری مردم را به رگبار
مسلسل بستند…
🎙️گفتگوی مهدی محمودیان با احمدزیدآبادی
❎در برنامه #سهراه_جمهوری
✅#استودیو_پات
🔻قسمت دوم
🔗فیلم کامل این گفتکو را در کانال یوتیوب ما ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
#سهراه_جمهوری
@studio_patt
احمد زیدآبادی:
🔺ما باید دائم به سیستم فشار بیاوریم که تظاهرات مسالمتآمیز را به رسمیت بشناسد. من بسیار مطلب نوشتم که خودتان قول دادید، جاهای مشخصی را تعیین کنید تا مردمی که اعتراض دارند در آنجا تجمع کنند.
🔺ما به ازای این بحث «امّا» چیست؟
مردم حق دارند اعتراض کنند اما در عین حال باید اعتراض غیر خشونتآمیز و مدنی باشد. وقتی در خیابان اتفاقی میافتد، اگر سیستم آگاه و هشیار باشد، باید سطحی از رفتارهایی که جنبه غیر مدنی پیدا میکند، مثل آتش زدن سطل آشغال، سنگ پرتاب کردن به بانک، آتش زدن اتوبوس و… که معمولا در واکنشهای خشمگینانه اتفاق میافتد را مدیریت کند و خودش دست به خشونت نزند.
🔺من هیچوقت نمیتوانم تایید کنم که افرادی به خیابان بیایند و عبور و مرور دیگران را مختل کنند، سطل زباله آتش بزنند و به اموال عمومی آسیب بزنند.
مهدی محمودیان:
سه حالت مطرح میکنیم:
۱. فردی تشویق کند که به خیابان بروید و آتش بزنید و حکومت هم غلط میکند سرکوب کند و…
۲.فردی میگوید من نه تشویق میکنم بروید به خیابان، نه تشویق میکنم سطل آشغال آتش بزنید، میگویم آتش نزنید، اما اگر رفتی و… حکومت غلط میکند تو را بزند و تو را بکشد و با تک تیرانداز تو مغز کسی بزند که حتی بانک را آتش زده است.
۳.فردی میگوید تو غلط میکنی بروی در خیابان اعتراض کنی، حکومت هم کسی را کشت، حق داشته است.
🔺من مهدی محمودیان میگویم خشونت خوب نیست اما اگر کسی سطل آشغال آتش زد و اگر افراد غیر مسلح به خیابان آمدند، حکومت غلط میکند دست به اسلحه ببرد.
آقای زیدآبادی! شما کدام یک هستید؟ نگاه شما کدام است؟
احمد زیدآبادی:
🔺هرگونه خشونت غیرعادی که منجر به جراحت و کشتار مردم بشود، بدون قید و شرط محکوم است. بچههایی را که کشتند، اعدام کردند و… من محکوم کردم و مطلب نوشتم. اما تظاهرات شورشگونه دیدهای نیست که اولین بار در تاریخ و فقط در ایران اتفاق افتاده باشد. در نظامهای دموکراتیک اتفاق میافتد، در نظامهای استبدادی صورت میگیرد، در نظامهای توتالیتر هم که در نطفه خفه میشود.
نظامهای استبدادی معترضین را میکشند، دوران شاه هم که تظاهرات بود چندباری مردم را به رگبار
مسلسل بستند…
🎙️گفتگوی مهدی محمودیان با احمدزیدآبادی
❎در برنامه #سهراه_جمهوری
✅#استودیو_پات
🔻قسمت دوم
🔗فیلم کامل این گفتکو را در کانال یوتیوب ما ببینید
📌 #استودیو_پات را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
🔗کانال اینستاگرام
🔗کانال یوتیوب
🔗کانال ایکس (توئیتر)
#سهراه_جمهوری
@studio_patt
Көбірек мүмкіндіктерді ашу үшін кіріңіз.